Group Financial Controller

til group consolidation og controlling

Ansvar for koncernregnskabet og videreudvikling af konsolideringsprocessen 
 
I efteråret 2018 blev den nuværende struktur i Group Finance etableret med fokus på at øge den faglige specialisering og optimere processerne. Som en del af dette er tiden nu kommet til koncernens konsolideringsproces fra indrapporteringer fra datterselskaberne til det endelige koncernregnskab. Som ny Group Financial Controller i Group Consolidation and Controlling, står du i spidsen for denne proces. Dine primære arbejdsopgaver er, at: 

  • Standardisere processer og arbejdsgange samt effektivt at udnytte konsolideringsværktøjet 
  • Være ansvarlig for og udarbejde guidelines til rapportering ’Group Accounting Handbook’ 
  • Uddanne og supportere dine kollegaer i Group Finance og i datterselskaber 
  • Udarbejde og kvalitetssikre måneds- og kvartalsrapporter
I takt med at processerne bliver indarbejdede, varetager du rollen som controller og sikrer fortsat compliance i konsolideringsprocessen. Arbejdet forgår i samarbejde med kollegaer i Group Finance, ekstern revision og systemleverandører. Du får også et tæt samarbejde med din chef, der er koncernregnskabschefen. 
 
Faglig stærk revisor eller controller med solid konsolideringserfaring 
 
Du er uddannet HD (R), cand.merc.aud eller tilsvarende, og du har minimum 3-5 års erfaring med konsolidering og med udarbejdelse af månedsafslutninger og koncernregnskab for en international koncern. Har du også erfaring i at videreudvikle og optimere konsolideringsprocessen, er det en klar fordel. Derimod er det ikke afgørende, om du er revisor, financial controller eller tilsvarende. 
 
Med dit gode overblik, strukturerede arbejdstilgang og stærke analytiske evner har du gode forudsætninger for at komme godt i gang i stillingen. Hertil kommer at du veksler mellem at gå ned i detaljen, og samtidigt sikre de bedste løsninger gennem det gode samarbejde med kollegaer og eksterne samarbejdspartnere. Desuden tager du selvstændigt ansvar for dine opgaver, og er vedholdende i at få dem løst.  
 
Du har godt kendskab til ERP- og konsolideringssystemer, hvor du fra starten vil arbejde med Cognos TM1 som konsolideringsværktøj og AX365 som ERP-system. Excel er også et naturligt arbejdsredskab for dig, og du behersker engelsk, der er koncernsproget. 
 
Stor indflydelse og gode udviklingsmuligheder i internationalt miljø 
 
Du får en spændende stilling med mulighed for at træffe selvstændige beslutninger med stor indflydelse på, hvordan Haarslev fremadrettet skal varetage konsolideringsprocessen. Samtidig er det et væsentligt udviklingsområde for Group Finance, og dine resultater vil sætte et tydeligt præg på koncernen.  
 
Du bliver en del af en global koncern, som fortsat er i udvikling og vækst, og ligeledes prioriterer medarbejdernes udvikling, hvorfor du kan forsætte en spændende karrierevej i Haarslev. 
 
Læs mere på www.haarslev.com eller kontakt Lene Mølholm hos PeopleLink på 4236 3975 for yderligere oplysninger. Send os din ansøgning og dit CV via ’Søg Stillingen’.  



Geografi: Fyn
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Haarslev



Vil du vide mere?

Lene Høgh Mølholm
Kontakt Lene Høgh Mølholm
Mobil: +45 4236 3975
E-mail: lhm@peoplelink.dk