Corporate Brand Manager

SE-koncernen søger en erfaren corporate brand manager hurtigst muligt, som kan skabe en mere sammenhængende styring af virksomhedens brandstruktur. Dette skal ske under et nyt corporate brand, Norlys, som bliver til virkelighed i løbet af 2019, såfremt konkurrencemyndighederne godkender en fusion, der er ansøgt om. 
 
Det bemærkes, at så længe fusionen ikke er endeligt godkendt, består jobbet i at forberede lanceringen af Norlys som corporate brand. Implementeringen forudsætter konkurrencemyndighedernes fusionsgodkendelse. Sker det ikke, vil opgaven fortsætte med fokus på den nuværende koncern. 
 
Din opgave 
Du kommer til at arbejde med alle aspekter af de overordnede overvejelser og planlægningsarbejde frem mod fusionen, samt udstikke retningen for vores corporate brand governance fremadrettet. Det vil ske i tæt samarbejde med SE’s kommunikationschef, som du får reference til. 
 
Det er afgørende for ledelsen, at Norlys-brandet bliver søsat stærkt og forenende, både udadtil og indadtil. Der skal skabes et nyt fælles fundament og en bærende vision, som skal formidles og komme til udtryk i en troværdig identitet. Der skal skabes en tone og et visuelt udtryk for Norlys – og det skal lanceres på en måde, så virksomhedens entré i markedet vækker genklang. 
 
Du skal i planlægningsfasen: 
  • Være projektleder og faglig ankerperson i arbejdet med at oversætte værdier, vision og kultur til en ny corporate identitet. 
  • Være en dygtig og samlende kommunikator, som kan samarbejde med forretningen. Du skal kunne tydeliggøre, i hvilket tempo og med hvilket styrkeforhold, hovedbrand og subbrands skal hænge sammen. 
  • Forme Corporate Visual Identity samt lægge planen for den governance, der skal sikre overholdelsen heraf. Klarlægge tone-of-voice i samarbejde med SE-koncernens kundeambassadør 
  • Lægge en klar kanalstrategi og definere alle de interne og eksterne flader, hvor Norlys skal have en plads eller en stemme – både under lancering og fremadrettet. 
 
Du samarbejder i hele processen med eksterne bureauer og virksomhedens eget interne bureau om grafisk eksekvering på alle flader. Du får en bred berøringsflade i organisationen – fra ledelsen, til dine dygtige kollegaer i kommunikationsafdelingen og i de decentrale marketingafdelinger. 
 
Sidst men ikke mindst bliver du en aktiv deltager i at fastlægge den endelige tidsplan, og du står på mål for såvel den som budget under hele planlægningsprojektet. Uanset opgave er du med fra beslutning til eksekvering – og du har selv hands-on i processen. 
 
Dit arbejdssted bliver i Århus. 
 
Din profil 
Vi forventer, at du har sans for strategi, forretning og organisation. Du er erfaren, og optimalt har du haft lignende opgaver i en større organisation eller på et bureau. Du mestrer hele brand- og kommunikations-værktøjskassen, hvilket betyder, at du er en stærkt faglig sparringspartner og forstår at tænke ’brand’ som mere end det kommercielle og visuelle. Alternativt er det netop opgaven, som du venter på – og du har byggestenene, der skal til for at løse den på ’corporate’ niveau. 
 
Som projektleder er du energifyldt med godt humør og stærk til at motivere og formidle samtidig med, at du arbejder med overblik og sikrer fremdrift. Som teamspiller formår du at få kolleger, afdelinger og forretninger til at arbejde i samme retning. Du er altid ambitiøs for dine opgaver samtidig med, at du er pragmatisk, når det er vejen til resultatet. 
 
Vil du med på holdet? 
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kommunikationschef Marianne Skaaning Ebbesen på 61165549 eller konsulent hos PeopleLink, Lene Mølholm på 42363975. PeopleLink bistår med hele ansættelsesprocessen.  
 
Vi indkalder til samtaler løbende, så send os din korte ansøgning og CV hurtigst muligt via søg stillingen.  



Geografi: Østjylland
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Århus



Vil du vide mere?

Lene Høgh Mølholm
Kontakt Lene Høgh Mølholm
Mobil: +45 4236 3975
E-mail: lhm@peoplelink.dk