Strategisk Indkøber

Nøglerolle i udvikling af den fremtidige indkøbsstrategi

Udvikling af metoder og leverandørperformance
 
I tæt samarbejde med indkøbschefen får du ansvar for strategisk indkøb til nogle af raffinaderiets største indkøbskategorier, hvilket både omhandler CAPEX og OPEX. Da raffinaderiet er et af regionens største procesanlæg, er der primært tale om teknisk indkøb samt indkøb af håndværksmæssige ressourcer indenfor alle discipliner.
 
Dit primære ansvar er strategisk indkøb og contract management med fokus på at udnytte forretningens potentiale. Herunder er dine opgaver at analysere og vurdere leverandørperformance, hvorfra du fastlægger og driver den fremadrettet indkøbsstrategi for udvikling af samarbejdet med både eksisterende og nye leverandører.
 
Shell raffinaderiet er en vigtig virksomhed for en række underleverandører i lokalområdet, og et af de steder i Danmark, hvor rådgivere, produkt -og serviceleverandører kan vedligeholde og udvikle deres kompetencer indenfor olie- og gassektoren. Du vil derfor opleve, at du har en betydelig forhandlingskraft i din rolle.
 
I tæt parløb med indkøbschefen omkring det strategiske indkøb er du i høj grad med til at skabe forandringer og resultater i virksomheden. Du indgår i indkøbsteamet med 3 andre kollegaer, som samlet har et årligt indkøbsbudget på 300-400 mio. kr.  
 
Ambitiøs og forhandlingsstærk indkøber, der kan skaber forandringer og resultater
 
Du har minimum 3-5 års erfaring med teknisk indkøb fra en større organisation/koncern, hvor strategisk indkøb og forhandling med nationale og internationale leverandører har været din hverdag. Du ved herfra, at den gode aftale ikke udelukkende bygger på laveste pris, men at leverandørperformance skal måles på flere parametre. Du har formentligt en videregående kommerciel uddannelse som cand.merc. eller HD indenfor logistik, supply chain eller tilsvarende.
 
Du er stærk i stakeholder management både internt og eksternt, og er dialogsøgende og udfordrer kollegaer og samarbejdspartnere med dit fokus på at optimere den hele forretning. Du skaber forandringer og resultater ved at koble din gode forretningsforståelse og analytiske evner. Som forhandler er du ambitiøs, overbevisende og stræber efter de bedste rammer og vilkår for virksomheden.
 
Du samarbejder med nationale og internationale kollegaer og leverandører, og behersker derfor engelsk i skrift og tale. Du er stærk i Excel, hvor du udarbejder dine performanceanalyser, og har du erfaring med SAP og Contract Management systemet Ariba, er det en fordel.  
 
Spændende udfordringer i en ambitiøs international koncern med gode karrieremuligheder
 
Du får stor indflydelse på forretningen samtidig med, at du bliver fagligt og personligt udfordret, da du arbejder med et stort budget, strenge krav samt stort fokus på kvalitet. Du vil indgå i en ambitiøs international koncern, hvor vilje og stærke resultater anerkendes og giver dig muligheder for at tage dit næste spændende karriereskridt.
 
Kontakt Jesper Nielsen hos PeopleLink på 2448 2015 for yderligere oplysninger, eller send os din ansøgning og dit CV via ’Søg Stillingen’ hurtigst muligt.  
 



Geografi: Trekantsområdet
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Fredericia



Vil du vide mere?

Jesper Nielsen
Kontakt Jesper Nielsen
Mobil: +45 2448 2015
E-mail: jn@peoplelink.dk