Kredit Controller

til det nordiske kreditteam i international koncern

Styring af tilgodehavender og kreditrisici i det danske selskab
  
Med base på koncernens danske hovedkontor i Odense bliver du en del af koncernens nordiske kreditteam og det danske finansteam. Du får reference til den nordiske Credit Manager i Sverige. Du får ansvaret for kreditarbejdet i det danske selskab, hvor du bidrager til at sikre en effektiv styring af tilgodehavender og minimering af kreditrisici i koncernen. Koncernens nordiske kreditfunktion er veletableret, og retningslinjer, procedurer og politikker på området er velforankrede.  
 
Dine hovedarbejdsopgaver er:  
 
  • Gennemføre kreditvurderinger, herunder at gennemgå og vurdere årsregnskaber for nye og eksisterende kunder samt at fastsætte kreditgrænser inden for fastlagte rammer  
  • Udarbejde kreditansøgninger for større sager til godkendelse hos koncernens beslutningstagere
  • Proaktiv opfølgning på debitorer, herunder også kontakt til kunder via telefon, mail mv. og sambesøg med salgsorganisationen  
  • Håndtering af kreditstoppede ordrer i tæt samarbejde med salg  
  • Administration af inddrivningssager
 
I rollen får du et bredt samarbejde på tværs i koncernen. Du samarbejder med den danske salgsorganisation, og du afholder løbende kreditmøder med de salgsansvarlige, hvor du bidrager med din viden omkring kreditområdet, aftaler, risici mv. Ud over samarbejdet med kollegerne i det nordiske kreditteam omkring kreditarbejdet, får du også et tæt samarbejde med dine kolleger i det danske finansteam.  
 
Erfaren kredit controller med forretningsforståelse og analytisk sans
 
Du har en relevant finansiel uddannelse, og du har opbygget solid erfaring med debitorstyring og kreditevalueringer – enten fra en kreditfunktion eller erhvervsafdeling i en bank, eller en debitor-/finansfunktion i en større virksomhed. Det er vigtigt, at du har en god forretningsforståelse og en kommerciel indstilling, der betyder, at du kan omsætte regnskabstal til valide evalueringer og løsninger.  
 
Overblik, styring af detaljer og et tæt samarbejde med både forretningen og kunderne er vigtige elementer for dig for at nå dine mål. Derfor lægger vi vægt på, at du arbejder struktureret, og at du er både analytisk og helhedsorienteret. Lige så vigtigt er det, at du er kommunikerende, lyttende og god til at indgå i en konstruktiv dialog med kunder og kolleger. Du ved, at opbygning af tillid og relationer i en international koncern, er en afgørende faktor for succes.  
 
Du er en erfaren bruger af IT-systemer, herunder MS Office – og især Excel. Har du erfaring med SAP samt et eller flere BI-systemer, er det en stor fordel. Der vil være en vis rejseaktivitet i jobbet og en stor international kontaktflade, og det er derfor en forudsætning, at du behersker dansk og engelsk. Kan du derudover begå dig på svensk, er det et yderligere plus.  
 
 
En spændende mulighed i en stærk, international koncern
   
Lyder dette som en spændende udfordring, så har du her muligheden for at blive del af en af nordens stærkeste koncerner i branchen.
 
Du bliver en del af en international organisation kendetegnet ved kompetence og et teamorienteret arbejdsmiljø, som ligger vægt på, at trivsel, samarbejde og resultatfokus skal understøtte den gode arbejdsplads.
 
Du får en arbejdsdag, der er præget af mange kontakter med spændende kunder og internationale såvel som danske kolleger. Du får en unik mulighed for at bringe din faglighed i spil blandt kompetente og dedikerede kolleger, samt for at fortsætte din faglige udvikling i en robust og professionel koncern.
 
Vil du være med til at gøre en forskel for kunder og kolleger? Så send os din ansøgning og dit CV via ’Søg stillingen’ hurtigst muligt. Kontakt Nancy Lohmann hos PeopleLink på 66 10 20 15, hvis du har brug for yderligere oplysninger. Vi ser frem til at høre fra dig!



Geografi: Fyn
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Odense



Vil du vide mere?

Nancy Lohmann
Kontakt Nancy Lohmann
Mobil: +45 53 38 41 91
E-mail: nl@peoplelink.dk