Økonomichef

Bredt ansvarsområde i førende niche virksomhed

Betroet rolle – tæt på forretningen og faglig ’hands on’ 
 
Som Økonomichef får du det samlede ansvar for virksomhedens økonomi-, regnskabs- og IT-funktion. Afdelingen arbejder med alle de naturlige opgaver i en sådan funktion og driver virksomhedens økonomiske årshjul. Der er allerede i dag høj kvalitet i den finansielle styring og rapportering. Dit fokus er derfor, udover ledelse af afdelingens pt to dygtige medarbejdere, at professionalisere de økonomiske discipliner, der understøtter virksomhedens videre udvikling og vækst.  
 
Med afsæt i en solid forretningsforståelse bliver dine hovedopgaver, at: 
 
  • Udvikle og implementere ny ledelsesrapportering, salgsopfølgning og øvrige styringsmetoder  
  • Drive tværorganisatoriske projekter, som f.eks. større investerings- og digitaliseringsprojekter 
  • Arbejde med analyser og finansopgaver, der sikrer en kontrolleret strategisk udvikling 
 
Uanset opgave bliver et element at anvende de nyeste teknologiske muligheder til f.eks. at effektivisere eller underbygge beslutninger med data. 
 
Med reference til virksomhedens CEO bliver du en væsentlig spiller i ledergruppen, og du har en løbende sparring og forretningsdialog med dine chef-kollegaer. Du får en betroet rolle i forhold til ejer og bestyrelse, og du deltager på bestyrelsesmøderne. Du har desuden en lang række eksterne kontakter fra banker og revision til samarbejdspartnere indenfor IT- og systemområdet. 
 
Næste naturlige karriereskridt for ambitiøs finance-professionel  
 
Dit afsæt er en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau og en karriere, der er godt på vej i en virksomhed eller koncern, hvor du har fået muligheden for at arbejde med en ambitiøs og professionel tilgang til forretningen. Det har givet dig en god forretningsforståelse og en solid værktøjskasse, som du nu er parat til at sætte i spil som økonomichef.  
 
Du har undervejs demonstreret din evne til at arbejde tværorganisatorisk og arbejdet med udvikling af f.eks. ledelsesrapportering eller tilsvarende, hvor gennemsigtighed og tilgængelighed er et must. Virksomheden arbejder i dag bl.a. med AX og Power BI. 
 
Det er ikke afgørende, at du har ledelseserfaring, så længe du er åben, nysgerrig og har let til samarbejde. Du arbejder med et naturligt drive, og du ved at gode resultater kræver overblik, styr på detaljen og overholdelse af deadlines. 
 
Du begår dig på engelsk, og bor i en naturlig kørselsafstand til virksomheden, der ligger centralt i Østjylland. 
 
Stor indflydelse i et ambitiøst miljø med plads til ’work-life balance’ 
 
Du får en central rolle med stor indflydelse, hvor du er helt tæt på forretningen. Du kommer til at få en hverdag i et internationalt miljø med dygtige og dedikerede kollegaer, hvor ambitioner for både arbejds- og privatlivet går hånd-i-hånd. Hertil kommer at jobbet kombinerer ledelse, faglige udfordringer og en bred samarbejdsflade. Sidst men ikke mindst får du mulighed for at forsætte din karriereudvikling i takt med virksomhedens vækst. 
 
Kontakt Lene Mølholm hos PeopleLink på 42363975 for yderligere oplysninger, eller send os din ansøgning og dit CV via ’klik her’ hurtigst muligt. 
 



Geografi: Østjylland
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted:



Vil du vide mere?

Lene Høgh Mølholm
Kontakt Lene Høgh Mølholm
Mobil: +45 4236 3975
E-mail: lhm@peoplelink.dk