Nordic Financial Controller

Selvstændigt ansvar for controlling af datterselskaber

Regnskab, rapportering og controlling i teamorienteret arbejdsmiljø

Hos KRUUSE er barren sat højt, og for at styrke koncernøkonomifunktionen optimeres strukturen og afdelingen opdeles i Accounting og FP&A. I den forbindelse har den nuværende Nordic Financial Controller for KRUUSE Norge og KRUUSE Sverige fået nye udfordringer i Accounting afdelingen, og vi søger derfor hendes afløser.

Du får selvstændigt ansvar for datterselskabernes regnskabsaflæggelse og rapportering samt samarbejdet med datterselskabernes eksterne bogholderi-/lønbureau. Dine primære arbejdsopgaver er, at:

  • Planlægge og deltage i månedsluk herunder balancegennemgang, analyser, kommentarer mv.

  • Beregne og rapportere løn og skat til myndighederne og afstemme moms og capex til koncernen

  • Sparre med og afklare faglige spørgsmål fra eksternt bogholderi-/lønbureau

Det er desuden dig, der har kontakt til ekstern revision og andre myndigheder. Ligesom du i samarbejde med din chef, der er Group Accounting Manager, sikrer, at der implementeres effektive processer og arbejdsgange, som er i compliance med koncernens retningslinjer. I takt med du kommer ind i jobbet, får du mulighed for at udvide dine ansvarsområder til øvrige datterselskaber. Uanset opgaver foregår arbejdet med stærk holdånd og gå-på-mod i teamet, og du kan se frem til ca. 10 rejsedage pr. år.


Financial Controller eller Revisor, der leverer høj kvalitet til skarpe deadlines

Du trives i et dynamisk miljø, hvor der skal leveres samtidig med, at fagligheden er i top. Du har derfor optimalt nogle års erfaring med financial controlling med afsæt i en uddannelse som HD(R), cand.merc.aud. eller tilsvarende. Alternativt er du en dygtig revisor, der ser jobbet som en god mulighed for at komme på den anden side af bordet. Det er en fordel, hvis du allerede har erfaring med controlling af datterselskaber.

Det giver dig energi at levere kvalitet til skarpe deadlines og være omhyggelig, selvom der er mange opgaver. Din proaktive, ligefremme tilgang og gode samarbejdsevner skaber effektivitet samtidig med at humøret er højt.

Du har solid erfaring med Excel og vil desuden arbejde med ERP-systemet Dynamics 365 og konsolideringssystemerne HFM/Oracle. Har du ikke erfaring med disse systemer i dag, bliver du oplært af den nuværende controller. Du begår dig på ’nordisk’, ligesom du mestrer engelsk på højt niveau, både mundtligt og skriftligt.


Fagligt spændende udfordringer i internationalt miljø med fælles mål

Retningen er sat mod nye vækstambitioner for KRUUSE og du kan se frem til, at det bliver både spændende og givende at være med i teamet. Du får stor indflydelse, og du bidrager i egen afdeling samt på tværs af funktionerne. Hertil kommer gode kollegaer med godt humør og en hverdag fyldt med faglige udfordrende arbejdsopgaver samt ambitioner for resultaterne.

Du bliver en del af en international fokuseret og moderne arbejdsplads med flad organisationsstruktur og en uformel omgangstone. Samarbejde, sammenhold og fælles mål er væsentlige for organisationen, og du kan se frem til at arbejde ud fra helheden, hvor man glædes lige så meget over andres succes som sin egen.

Kontakt konsulent Lene Mølholm 4236 3975 eller Vickie Tarp 2858 2015 hos PeopleLink for yderligere oplysninger. Dine kommende kollegaer venter på at møde dig, så send gerne dit CV via ’Søg Stillingen’ hurtigst muligt.



Geografi: Fyn
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Langeskov



Vil du vide mere?

Lene Høgh Mølholm
Kontakt Lene Høgh Mølholm
Mobil: +45 4236 3975
E-mail: lhm@peoplelink.dk

Vickie Tarp
Kontakt Vickie Tarp
Mobil: +45 28 58 20 15
E-mail: vt@peoplelink.dk