Økonomi -og Administrationschef

Udvikling af funktionen – i hjertet af den grønne omstilling

Ansvar for økonomi, administration og compliance    

Du bliver en del af Haderslev Fjernvarmes ledelse, som har ansvaret for at føre virksomheden gennem en spændende periode, hvor stor folkelig bevågenhed omkring forsyningsselskabernes rolle i den grønne omstilling og forandringer indenfor teknologi, lovgivning og politisk dagsorden er den hverdag som ledelsen agerer i. Ledelsen består ud over Økonomi -og Administrationschefen af Direktøren og Driftslederen.

Din opgave bliver, i tæt samarbejde med administrationsafdelingens to erfarne medarbejdere, at planlægge og gennemføre alle de opgaver, som er forbundet med den administrative del af at drive forsyningsvirksomhed. Der er tale om et bredt ansvarsområde, som på mange områder minder om driften i andre selskaber, men som naturligvis også adskiller sig – ikke mindst på lovgivningsområdet. Du vil bl.a. komme til at arbejde med:

  • Budgettering (kort og langsigtet)

  • Udarbejdelse af regnskab og månedsrapporter

  • Indberetning af skat, moms og afgifter

  • Kontakt til forsikringsselskaber

  • Overblik over gældende lovgivning – og almene juridiske spørgsmål

  • IT og datasikkerhed – herunder GDPR

  • Udarbejdelse af bestyrelsesmateriale i samarbejde med Direktøren

  • Udarbejdelse af økonomiske analyser og beslutningsgrundlag til brug for ledelsen og bestyrelsen

Herudover forventes det, at du har lyst og overblik til at arbejde med, at forbedre processerne og udvikle administrationens generelle kompetenceniveau, så afdelingen til stadighed er en kompetent sparringspartner til driftsorganisationen, Direktøren og bestyrelsen.

Ikke mindst er det vigtigt, at du, naturligt tager del i den daglige kontakt med kunderne, når der er brug for at tage stilling til en uoverensstemmelse – eller ganske enkelt når der er travlhed på kontoret.


Dygtig administrator med baggrund i revision eller regnskab

Du har optimalt en baggrund i revision, hvor du har tilegnet dig solide færdigheder indenfor regnskab og skat, og tillige har opbygget en rutine i at sætte dig ind i kompliceret lovgivning. Uddannelsesmæssigt er du HD-R eller måske cand.merc. Du har sikkert allerede haft ledelsesansvar for en mindre afdeling, og trives med at motivere og koordinere samtidig med, at du deler din viden, så I bliver et stærkere hold.

Du ved, at du er en dygtig økonom og administrator, og du er fagligt ambitiøs, men kan måske tænke dig en mere forudsigelig hverdag, og dermed mulighed for bedre work/life balance end din nuværende branche kan tilbyde - uden at du skal slippe ansvaret og den dynamik som kendetegner virksomheder, hvor højere krav til sikker leverance og forandring skal gå hånd i hånd. Du er struktureret og velorganiseret, men samtidig åben overfor at se nye muligheder i et miljø, hvor udviklingen fordrer, at du ser forandring som en positiv udfordring frem for en forstyrrelse.  


Ambitiøs arbejdsplads med plads til et sundt arbejdsmiljø

Du tilbydes et job med ansvar og indflydelse i et miljø med høje ambitioner om at være i front til gavn for forbrugerne - både teknologisk og i forhold til at finde muligheder i et kompliceret lovkompleks. Virksomheden er kendetegnet ved en ukompliceret og direkte samarbejdsform, hvor der er plads til individet, og hvor der lægges vægt på at der skal være plads til hele livet.

Kontakt Jesper Nielsen hos PeopleLink på 24482015 for yderligere oplysninger, eller send os din ansøgning og dit CV via ’Søg Stillingen’ hurtigst muligt.



Geografi: Sydjylland
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Haderslev



Vil du vide mere?

Jesper Nielsen
Kontakt Jesper Nielsen
Mobil: +45 2448 2015
E-mail: jn@peoplelink.dk