Projektleder/PMO

Ledelse af tværorganisatoriske produktudviklings- og forretningsprojekter

Selvstændigt ansvar for egne projekter

Du bliver en del af et fagligt stærkt og dedikeret PMO-team, som sikrer at organisationens portefølje af såvel produktudviklings-, strategiske forretningsprojekter og programmer kommer sikkert i mål. Fællesnævneren for de programmer og projekter, der styres i PMO er, at de er tæt forbundet med organisationens evne til at udvikle, kommercialisere og levere nye produkter til de mere end de 90 internationale markeder, som virksomheden servicerer med et enestående, men også komplekst produktprogram bestående af puder, madrasser, sengesystemer og accessories.

Du kommer til at drive egne projekter, og får ansvaret for at gennemføre projekterne med udgangspunkt i de fastlagte projektmål. Dine hovedansvarsområder omfatter bl.a.:

  • At stå i spidsen for de tværorganisatoriske teams, som er allokeret til dine projekter. Dine interessenter omfatter bl.a. product management, sourcing, new product development & engineering, production, marketing, økonomi og supply chain

  • At udvikle den både overordnede tidsplan for både programmer og projekter i samarbejde med dine interessenter, og løbende monitorere og sikre fremdrift

  • At drive projekterne og beslutningsprocesserne i henhold til en struktureret tollgate-proces, og at sikre, at afledte effekter og afhængigheder bliver håndteret og er tydelige for interessenterne

  • At følge op på og håndtere risici, problemer og projektøkonomi, samt at sikre, at evt. mitigerende handlinger bliver effektueret

  • At skabe transparens ved at rapportere, formidle status og problemer i projekterne på alle niveauer i organisationen

  • At være en stor bidragsyder til den fortsatte udvikling af processer og værktøjer i PMO, samt at dele viden, erfaringer og best practices

Din arbejdsplads bliver det danske hovedkontor i Aarup på Fyn, og du får en meget bred, international kontaktflade i dagligdagen både internt og eksternt.


Stærk projektleder med drive og overblik

Der er flere indgange til jobbet, og din uddannelsesmæssige baggrund er ikke det vigtigste. Vi forestiller os, at du har en baggrund som ingeniør, eller at du har en kommerciel/økonomisk uddannelse, som du har suppleret med erfaring med tekniske produkter og projektledelse. Uanset din baggrund er det en fordel, hvis du allerede har opbygget erfaring med at arbejde med tekniske produktudviklingsprojekter – og gerne brandede consumer produkter - men vi er også åbne overfor, at det kan være dit næste naturlige karriereskridt. Vi lægger dog vægt på, at du er en dygtig projektleder med en stærk projektledelsesværktøjskasse, som du med succes har brugt til at skabe resultater i alle projektfaser.

Du kommer til at arbejde med en bred vifte af stakeholders på tværs af funktioner, fagligheder og geografier, og derfor er det afgørende, at du er faciliterende, god til at kommunikere og engagere dine interessenter. Du formår både at samle dine projektteams om opgaverne, men også at arbejde helhedsorienteret og bevare et helikopterperspektiv.

Som person er du analytisk, problemløsende og kommercielt tænkende. Du gennemskuer nemt komplekse problemstillinger og sammenhænge, og formidler dine indsigter tydeligt. Det er ligeledes vigtigt, at du kombinerer din evne til at samarbejde og facilitere med målrettethed og beslutsomhed, når det handler om at drive projekterne i mål og skabe forretningsmæssige resultater.

Du er flydende på dansk og engelsk i både skrift og tale.  


Personlig og faglig udvikling i en succesfuld, international koncern

Du får en unik mulighed for at blive en del af en global, succesfuld virksomhed med en førende position på sit felt og stærke kvalitetsbrands. Koncernen er ambitiøs og kontinuerligt i udvikling, og kulturen er kendetegnet ved stærke værdier og en overbevisning om at et stærkt fællesskab og gode resultater går hånd i hånd.

I dagligdagen bliver du en del af et erfarent og professionelt PMO-team, som arbejder efter en veletableret projektmodel, og du får særdeles gode muligheder for at bidrage og skabe resultater sammen med dine kolleger. Arbejdsmiljøet er kendetegnet ved ambition og højt tempo, men også godt kollegaskab og et godt humør - og ikke mindst særdeles gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Kontakt Nancy Lohmann hos PeopleLink på telefon 6610 2015, hvis du har brug for yderligere oplysninger. Vi ser frem til at modtage dit CV og din ansøgning via ’Søg stillingen’ hurtigst muligt.



Geografi: Fyn
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Aarup



Vil du vide mere?

Nancy Lohmann
Kontakt Nancy Lohmann
Mobil: +45 53 38 41 91
E-mail: nl@peoplelink.dk