Compliance & Governance Senior Manager

Du leder et team af specialister i Category Management

Vil du sætte dit præg på udviklingen af Category Management i Danmarks største energi- og telekoncern? Vil du gå forrest og opbygge et team af topmotiverede og skarpe specialister indenfor compliance og governance? Så er du måske vores nye Senior Manager Compliance & Governance.

Norlys er i en fortsat udvikling og vækst, der øger behovet for at videreudvikle og implementere processer og strukturer inden for compliance og governance i indkøbsprocesserne herunder ESG-agendaen og GDPR. Fokus for Compliance & Governance afdelingen er derfor, at indkøbs- og aftalevilkår er i overensstemmelse med gældende lovgivning samt at minimere risici og sikre compliance og governance mod leverandørerne.

Afdelingen arbejder konkret med compliance og governance i forhold til indkøbspolitikken, kontraktskabeloner og leverandørstyring samt udfyldelse af udbudsparadigmer og gennemførelse af audits. Norlys har bl.a. ansvar for kritisk infrastruktur, hvilket betyder, at der også arbejdes med særligt restriktive complianceregler.


Du bidrager til at hæve Compliance og Governance til version 2.0

I lederteamet i Category Management er der et naturligt fokus på at effektivisere og optimere processer og på at kompetenceudvikle medarbejdere. Som aktiv i lederteamet bidrager du derfor til at realisere en ambition om at udvikle Category Management til at være en strategisk, proaktiv og forretningsdrevet sparringspartner til de enkelte divisioner og for koncernen som helhed. 

Som leder kommer du til at stå i spidsen for et team på 4 specialister, der arbejder med Compliance og Governance inden for disse rammer.  Det forventes, at det på kort sigt vokser til endnu flere medarbejdere. Timingen er derfor til, at afdelingen får sin egen ’chef’. Som Compliance & Governance Senior Manager får du derfor det samlede ledelses- og budgetansvar for afdelingen, og dine primære arbejdsopgaver er centraliseret omkring at:

  • Opbygge teamet og skabe rammer for afdelingens videre udvikling og bidrag

  • Lede, motivere og inspirere specialisterne i teamet og være en god sparringspartner

  • Implementere processer og strukturer, der sikrer ex.  korrekt leverandøropfølgning

  • Drive eller bidrage i tværfaglige projekter som ex. Contract Vendor Management Proces

  • Sætte rammer for og deltage i at udvikle og implementere ESG-agendaen

  • Sikre compliance i forhold til GDPR-reglerne

Som en naturlig del af rollen fungerer du som sparring til dine kolleger i Category Management ift. rammer og retningslinjer for leverandørstyring, sourcing og compliance. Ligesom du arbejder bredt med ledere andre steder i organisationen, hvor du ofte indtager en konsulentrolle.


Forretningsdrevet, resultatorienteret og empatisk leder

Vigtigst er det, at du som leder er involverende og deltagende, og sætter en ære i at være en inspiration og sparringspartner for dine medarbejdere. Du kan se dig selv i Norlys’ værdier; Fællesskab, Ansvarlighed og Nytænkning, og det falder dig naturligt at gå forrest, når der skal implementeres forandringer i dit team. Gennem en årrække har du bevist, at du kan skabe resultater gennem dine medarbejdere og samtidig bevare en høj trivsel.

Dit fundament er formentligt en længerevarende uddannelse på kandidatniveau suppleret med en god erfaring med compliance og governance i en relevant kontekst. Du kommer sandsynligvis fra en lignende stilling eller fra konsulentverdenen.

Har du arbejdet med implementering af compliance, herunder auditering, opfølgning og dokumentation er det klart en fordel, men ikke et krav.  Ligesom det er et plus, hvis du har stærke udbudsjuridiske kompetencer. Da du får flere internationale berøringsflader, må du mestre engelsk i både skrift og tale på forhandlingsniveau.

Du får mange arbejdsrelationer på vores hovedkontor i Silkeborg og på vores øvrige lokationer. Det er derfor dit mindset, mere end hvor du bor, der er afgørende. Du har fuld fleksibilitet i at tilrettelægge dine arbejdsopgaver også med hjemmearbejde.


Du bliver en del af Danmarks største energi- og telekoncern

Vi tilbyder et job i en koncern i rivende udvikling og med et stærkt økonomisk fundament. Hos os er der en naturlig sammenhæng mellem udfordringer, udvikling og succes. Vi tror på, at medarbejdere følger dygtige ledere, og derfor vil Norlys have stort fokus på at udvikle dig som leder.

Norlys er en organisation med højt til loftet, gode udviklingsmuligheder og konkurrencedygtige ansættelsesforhold. De holder hinanden op på deres værdier og på, at trivsel og performance går hånd i hånd. Det er deres overordnede ambition, at du udvikler dig og øger din markedsværdi, når du er hos dem. 


Er det noget for dig?

Er du nysgerrig på at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Senior Director Karen Frost Sørensen på tlf. 2922 8519 eller Partner hos PeopleLink Lene Mølholm på tlf. 4236 3975.


Ansøgningsfrist

Vi afholder samtaler løbende, og tager annoncen ned, når vi har fundet den rette kandidat, så send os din ansøgning hurtigst muligt via ’Søg stillingen’.

Vi glæder os til at høre fra dig.



Geografi: Midtjylland
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Silkeborg



Vil du vide mere?

Lene Mølholm
Kontakt Lene Mølholm
Mobil: +45 4236 3975
E-mail: lhm@peoplelink.dk