Montage- og Servicechef

Ledelse af engagerede fagfolk i markedsledende nichevirksomhed

Big Dutchman er et velkendt navn i landbrugsbranchen - ikke uden grund. Virksomheden har igennem snart 90 år leveret innovative løsninger til svine- og fjerkræproducenter over store dele af verden. I dag er Big Dutchman global markedsleder i flere segmenter, og opererer i mere end 100 lande, hvor virksomheden gennem innovation og stort kvalitetsfokus sikrer, at fremtidens anlæg og udstyr giver de bedste forudsætninger for en effektiv og sikker fødevareproduktion verden over.


Koordinering og udvikling af afdelingen  

Som chef for montage- og serviceafdelingen bliver du ansvarlig for den del af virksomheden, som afvikler projekterne, samt efterfølgende servicerer anlæggene, for at sikre høj driftssikkerhed. Dette er ikke kun gældende i Danmark men også i udlandet, hvor du her kommer til at samarbejde med både kundernes og Big Dutchmans internationale afdelinger.

Din væsentligste opgave er derfor hele tiden at have et team af motiverede og kompetente montører og servicefolk, som brænder for at levere kvalitet og løse problemer, når disse opstår.

Som erfaren leder fra en tilsvarende funktion ved du, at det handler om god planlægning, synlig interesse for de opgaver som foregår på pladsen og ikke mindst en grundlæggende forståelse for de tekniske problemstillinger, som medarbejderne møder i hverdagen.

Du kommer til at stå i spidsen for en velfungerende afdeling bestående af ambitiøse medarbejdere, der brænder for deres opgaver, og som går op i at levere de bedste løsninger til kunden.

I dit daglige virke vil dit fokus veksle mellem at koordinere ressourcerne/bemandingen i forhold til den daglige drift, og på at sætte og udvikle holdet/afdelingen på den lange bane.

Blandt dine primære arbejdsopgaver er:

  • Daglig ledelse og udvikling af montørteamet - herunder ansættelser

  • I samarbejde med to administrative medarbejdere at planlægge og forberede montageprojekter/-opgaver ift. mandskab og ressourcer

  • Løbende kontakt/opfølgning med montørerne og andre aktører på projektsites

  • Dialog med kunder angående projekter i forbindelse med opstart, gennemførelse og aflevering

  • Projektøkonomisk opfølgning

Du vil dagligt være i tæt samarbejde med andre afdelinger i virksomheden, herunder især salg, udvikling og logistik.


Erfaring fra commissioning af teknisk procesudstyr eller fra byggeledelse

Du har en solid teknisk baggrund, f.eks. som maskinmester, installatør eller lignende, og du har allerede ansvar, hvor du bringer din faglighed i spil. Du kan derfor snakke med om de tekniske og håndværksmæssige udfordringer i udstyret – uden nødvendigvis at være ekspert, og du forstår at bruge din baggrund til at løfte dig op i helikopteren for at se helheden i større tekniske anlægsprojekter.

Du har sikkert opbygget din erfaring hos en leverandør af procesudstyr, hvor du i så fald har arbejdet med installation/commissioning eller projektledelse, eller du kan komme fra bygge/entreprenørbranchen hvor koordinering af forskellige faglige discipliner, logistik og ledelse er hovedudfordringen.

Det er en forudsætning, at du har erfaring med ledelse af faglærte, og er motiveret for at fortsætte i dette spor. Som leder er du involverende og lytter til dine medarbejdere, og du nyder at være deres naturlige sparringspartner. Samtidig formår du at sætte retning og at træffe nødvendige beslutninger, når situationen kræver det.

Din arbejdsstil er struktureret, hvilket gør, at du bevarer overblikket, og samtidig er det afgørende for din succes, at du er åben for input, og at du hele tiden har fokus på bolden og på at opnå den bedste løsning.

Du trives i en synlig og udadvendt rolle, og værdsætter at skabe samt pleje relationer, og du befinder dig godt med en uformel humoristisk omgangstone.


Et fair forretningsmiljø som bygger på tillidsfulde relationer

Din dagligdag vil være på det skandinaviske hovedkontor i Vejen, hvor du vil opleve en kultur kendetegnet ved samarbejde, faglig stolthed og en fælles vision om at levere de bedste løsninger. Derudover vil din hverdag bestå af besøg på sites rundt om i landet, hvor du ligeledes vil møde folk, som alle brænder for det de gør, og hvor Big Dutchmans udstyr ofte er en stor del af fundamentet for deres forretning.

Du vil blive en del af en stor international koncern, der befinder sig i en branche i rivende udvikling, ikke mindst båret af et ønske om større bæredygtighed.

Branchen er kendetegnet ved solide og langvarige kunderelationer, og du vil erfare, at både kunderne og andre interessenter søger at finde løsninger frem for konflikt – for hovedparten er det ikke blot et job, men derimod deres liv.

Kontakt Jesper Nielsen hos PeopleLink på 66102015 for yderligere oplysninger, eller send os din ansøgning og dit CV via ’Søg Stillingen’ hurtigst muligt.



Geografi: Sydjylland
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Vejen



Vil du vide mere?

Jesper Nielsen
Kontakt Jesper Nielsen
Mobil: +45 2448 2015
E-mail: jn@peoplelink.dk