Supply Chain Manager

Med det overordnede ansvar for produktion og lager

Kan du se dig selv trives i et job, hvor du som ansvarlig for en betydelig del af forsyningskæden, er omdrejningspunktet i at sikre en effektiv produktions- og lagerdrift samt, i tæt samarbejde med indkøbschefen, bidrager til en løbende optimering af indkøbsfunktionen?

Og er du motiveret af at få ansvaret for en personalegruppe på 25 medarbejdere?

Vil du samtidig være en del af en markedsledende virksomhed, som har et globalt udsyn? Så bør du læse videre her.


Strategisk udvikling og daglig drift af produktion og lagerfunktionen

Supply Chain Manager er en nyoprettet, central rolle i virksomheden, og du får derfor mulighed for, med din erfaring, at sætte dit præg på hvordan den skal udvikle sig. Du bliver en del af den øverste ledelse og får blandt andet et tæt samarbejde med den administrerende direktør. Dit organisatoriske ansvar dækker afdelingerne produktion og lager, med knap 25 medarbejdere og en produktionsleder.

Det overordnede formål - og dermed succeskriterie - for rollen som Supply Chain Manager er, at sikre at produktet kommer frem til kunden i rette tid og kvalitet, og at dette sker under en balancering af overholdelse af sikkerhed, omkostningsstyring, udvikling og vækst. Dette opnår du ved at sikre den løbende drift og strategiske udvikling af virksomhedens produktion og lager.

Den strategiske udvikling handler blandt andet om planlægning og eksekvering af optimeringsprojekter i forsyningskædens afdelinger, herunder blandt andet projekter med fokus på at sikre et større datamæssigt grundlag for beslutninger og opfølgning fremadrettet. Det handler om fastlæggelse af og opfølgning på værdiskabende KPI´er, som taler ind i stillingens hovedformål. Sidst, men ikke mindst handler det også om udvikling af mennesker og det indbyrdes samspil.

Den driftsmæssige opgave i jobbet består i at sikre en effektiv eksekvering af ordrer og leverancer, med stor ansvarlighed i forhold til økonomi, tid og kvalitet. Med udgangspunkt i relevante nøgletal, grundig planlægning og synlig ledelse bliver du garanten for fremdrift i processerne og en effektiv udnyttelse af ressourcerne. Medarbejdernes motivation og engagement er ligeledes et vigtigt fokuspunkt i forhold til at opretholde en effektiv drift, hvorfor coaching, vejledning og opfølgning er en naturlig del af hverdagen.


Lederprofil med stærk forretningsforståelse

Du har en relevant uddannelse inden for produktion, planlægning og/eller supply chain management på bachelor eller kandidatniveau, og evt. suppleret dette med en lederuddannelse. Det kunne eks. være produktionsingeniør, GMM, maskinmester, HD(SCM) eller lignende. Du har allerede opbygget erfaring i en lignende stilling, hvor du succesfuldt har ledet og udviklet en operations- eller supply chain funktion.

Din erfaring med personaleledelse af enten produktionsmedarbejdere, teknikere og/eller specialister fortæller dig, at du trives godt i et teknisk miljø. Samtidig har du indsigten i, hvordan du ledelsesmæssigt får eksekveret på dagligdagens opgaver sammen med dine medarbejdere.

Som leder er du engagerende og uddelegerende, samtidig med, at du er tydelig, og har mod til at sætte retning. Du skaber resultaterne gennem dine medarbejdere, ligesom du skaber rammerne for at udvikle medarbejderne og bringe de rette kompetencer i spil. Dit naturlige fokus i lederrollen er på det gode samspil, og derfor er du også vedholdende i at finde de fælles løsninger via klar kommunikation og konstruktive dialoger.

Som person er du analytisk skarp og har et strategisk mindset, og samtidig en udpræget evne til at omsætte strategier og initiativer til praktiske løsninger. Du har desuden en god forståelse for den kommercielle del af forretningen, og er drevet af at forhandle den gode aftale. Da virksomheden opererer internationalt, er det en forudsætning, at du behersker engelsk på et højt niveau i skrift og tale.


Du får en nøglerolle i udviklingen af en virksomhed med et globalt udsyn

Du tilbydes en central rolle med et stort ansvar og med gode muligheder for at få indflydelse på hele virksomheden og dens udvikling. Semvac er en del af en stor global koncern, og du kan derfor forvente at blive en del af et internationalt setup, hvor leverandører, kunder og kolleger i koncernen er placeret i hele verden.

Lyder dette som din næste stilling, så send os din ansøgning og dit CV via ’Søg Stillingen’ eller kontakt Mikkel Nielsen hos PeopleLink på 40318113 for yderligere oplysninger. Vi glæder os til at høre fra dig!



Geografi: Fyn
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Arbejdssted: Odense S.



Vil du vide mere?

Mikkel Nielsen
Kontakt Mikkel Nielsen
Mobil: +45 40 31 81 13
E-mail: mn@peoplelink.dk